söndag 27 september 2009

The great escape!

Alla som följer bloggen vet ju om att vår familj även består av 2 st kinesiska dvärghamstrar, Hamstervill och Hamstervilla. Deras största intressen är att springa runt i sitt hjul, äta och bajsa.
Jag har tillbringat en natt i Göteborg och när jag åkte hemifrån så var båda hamstrarna i sin bur där de skall vara. Än så långt är allt frid och fröjd. Väl hemma igen från Götet upptäcker Tuva att det bara finns en Hamster i buren. Det far massor av fruktansvärda tankar genom mitt huvud. kan det vara så hemskt att Hamstervilla kanske har ätit upp Hamstervill.....Vi letar efter ledtrådar i buren men finner inga.........Vi letar överallt men ingen Hamstervill syns till någonstans. Timmarna går och vi ger till slut upp! Plötsligt kommer Tuva springandes och ropar att hon hörde ett kraffsande från garderoben. Jag följer med henne in i datarummet och mycket riktigt så är det någon som kraffsar. Vi öppnar garderoben men där finns ingen hamster. Till slut förstår vi att den lilla busen har tagit sig in i sockeln under garderoben. Här skall tilläggas att garderoben är inbyggd. Det finns bara ett sätt att få ut den lilla jäkeln och det är att slå sönder botten på garderoben.
Räddningsuppdraget är slutfört och hamstervill är numera i säkerhet i sin trygga bur där det finns mat och vatten och sågspån.
Enligt rykten på stan så har Hamstervill börjat planera nästa rymning.

1 kommentar:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!


hihihihihi...ja jag hörde monito berättade den här historien.kunde inget annat än att skratta....

Vilken tur att ni han hamstern..

Ni får sätta rymningslarm på buren...hihihi..

Kram Penny