fredag 18 september 2009

Ett gammalt kasettband

Jag hittade ett gammalt kasettband i en låda när jag städade för några veckor sedan. Detta 17 år gamla kasettband väckte många gamla minnen och innehåller låtar som "Hold me now" med Johnny Logan, "Give in to me" med Michael Jackson och "Don`t cry med Guns n roses mm. Detta fick mig att tänka på när jag och mina väninnor satt i mitt gamla flickrum och lyssnade på just detta kasettband om och om igen och på något sätt associerade varje låt med någon kille som vi var kära i. Alla var dessutom helst kära i en och samma kille, hi, hi.

I skrivande stund lyssnar jag på Whitney "the voice" Houston och låten "So emotional". Vill bara hoppa och dansa som en tok när jag hör den låten. Den är såååååå bra och vilken refräng:


"I get so emotional baby, everytime I think of you.
I get so emotional baby, aint it shocking what love can do."

Inga kommentarer: