söndag 15 februari 2009

Allergi!

Får någon konstig allergi titt som tätt. Då blir det utslag över hela kroppen och så får jag väldigt svårt att andas. Jag har ingen aning vad jag är allergisk mot och det vet inte läkarna heller. När detta händer vilket det tack och lov inte gör särskilt ofta så måste ja ta antihistamin tabletter eller en spruta i låret, sprutan klarar jag inte av att ta själv. Då får jag åka in till jouren på sjukhuset där de tycker att spruträdda människor som jag bara är löjliga. Har faktiskt fått höra det vid ett tillfälle av en väldigt opsykologisk sköterska som skulle sticka mig. Det tackar vi för, det kändes mycket bättre efteråt, NOT.

Har vaknat 2 kvällar den här veckan med svårigheter att andas och utslag, väldigt obehagligt. Nu har jag fått olika typer av allergi tabletter och känner mig lite bättre, men utslagen kliar så att jag tror att jag skulle kunna bli tokig.

Idag skulle jag ha åkt till min väninna Sofia men på grund av att jag ser ut som en prickig korv, låter som Janis Joplin och måste klia mig själv lika mycket som en galen hund med loppor kommer jag att stanna hemma.

Inga kommentarer: