tisdag 20 januari 2009

Morgontrött, hungrig och tvätt ångest

Har de senaste veckorna haft riktigt svårt för att ta mig upp på morgnarna och idag var det inget undantag. De som känner mig vet att jag inte är särskilt glad eller pigg när jag är ny vaken. Tur att jag har flex på jobbet. Väl framme lite sent på jobbet var det som vanligt, full rulle, möten och massor med mejl att besvara.

När jag kom hem efter jobbet kände jag att jag var väldigt hungrig och väldigt sugen på att baka något gott. Det blev 2 plåt med pizza bullar och 2 st formar med en himmelsk chokladkaka. Inte den bästa födan för figuren men ack så gott.

Nu sitter jag i soffan tillsammans med min prinsessa och tittar på Mamma Mia (vår favorit film för tillfället) samtidigt som jag tänker på högen med tvätt som jag egentligen borde ta tag i istället för att sitta här. Mängden tvätt är så deprimerande att man vänder i dörren till tvättrummet när man ser den. Ärligt talat, nu har det gått för långt.

Vad har jag lärt mig av allt detta?

Det är snart vår och då kommer dagarna bli mycket ljusare och då kommer det bli lättare att ta sig upp på morgnarna.

Det gör inget att jag har tryckt i mig pizza bullar och chokladkaka för jag köpte mig ett medlemskort på gymmet igår.

Tvätthögen måste jag ta tag i förr eller senare eftersom jag snart inte har några rena kläder att ta på mig och jag har förnärvarande inte för avsikt att gå naken till jobbet.

Nä, nu skall jag sätta igång en maskin tvätt.

Inga kommentarer: