lördag 18 oktober 2008

Seminarium på högskolan

Idag har jag varit på ett seminarium på högskolan. Jag hade nog inte helt rätt inställning när jag åkte. Var lite kritisk och undrade vad detta seminarium som var förlagt på en lördag skulle vara bra för?! Seminariet visade sig vara otroligt givande och intressant. Ett ypperligt tillfälle för alla att reflektera och analysera. Att ställa frågor och att ifrågasätta teorier och tankar.

Seminariet handlade om etik och moral i organisationer vilket är ett delmoment i kursen jag läser om organisation och vetenskapsteori. Det bästa av allt är nog lärarna och forskarna på högskolan i Trollhättan som brinner för detta ämne. När man ser deras entusiasm och deras engagemang så kan man inte bli annat än likadan själv. Jag vågar inte påstå att jag är någon expert på ämnena vi diskuterade idag men jag vågar påstå att jag vet mycket mer idag än jag visste igår.

Inga kommentarer: