lördag 4 oktober 2008

Kanelbullensdag

I skrivande stund är det lite grått och mulet utanför mitt fönster men vad gör det när det är kanelbullensdag. Då skall man vara en riktigt duktig husfru och baka bullar så att det doftar i hela huset. Skulle vara otroligt mysigt men jag kan lova att det är långt från verkligheten hemma hos mig. Nej kära vänner jag har inte något sött blommigt förkläde på mig och jag har inte bakat några bullar. Idag går jag mest omkring och försöker undvika att titta på diskhögen. Nu har jag bänkat mig framför datorn och Tuva sitter och tjurar framför tv:n. Jag vet inte riktigt varför hon är sur.....Jag tror att hon är förpubertal. Blir man inte det i 6-7 års åldern? Jag har läst det någonstans. Hon smäller igen dörrar, säger att jag e tjatig, jobbig och pinsam. Hon spelar hög musik på sitt rum och skulle man försöka titta in så skriker hon att hon vill vara ifred. Ja, ja min lilla prinsessa är alltid söt, även när hon är förpubertal.

Inga kommentarer: