onsdag 22 oktober 2008

En liten frisör

Idag har jag jobbat som vanligt. Har massor att göra på jobbet, vet knappt i vilken ända jag skall börja. Skrivbordet är fullt med pappershögar och högarna som för några veckor sedan var välorganiserade är idag ett enda kaos. Jag skall nog få ordning på högarna snart.

När jag kom hem efter jobbet idag skulle jag uträtta några ärenden. Sergio hade hämtat prinsessan på skolan. När jag kom hem efter att ha uträttat mina ärenden stod Sergio i hallen med en lite förskräkt min.

- Vad har hänt undrade jag?

Samtidigt kommer Tuva springande mot mig. Jag tittar på henne och tycker att något ser annorlunda ut, hennes lugg!!!!!!!

-Tuva har klippt sin egen lugg, mumlade Sergio.

-Den är ju helt ojämn skriker jag.

-Det är pappas fel, jag skulle bara klippa luggen och allt gick bra men sedan tog han saxen och då blev det inte bra för jag fick inte klippa färdigt förklarar Tuva.

Ja, ja vad gör man. Det hjälper inte att bli arg. Jag är faktiskt van, min lillasyster Sally var expert på att klippa sin lugg när hon var liten och Tuva är tydligen likadan.

Imorgon skall jag hursomhelst ringa till frisören och boka en tid till min lilla prinsessa.

Kram Tania

Inga kommentarer: