söndag 17 maj 2009

Stockholm

Den här helgen har tillbringats i Stockholm. Har bott på Elite Plaza på Birger Jarlsgatan. Nu när jag tänker tillbaka på vistelsen så har det varit oerhört trevligt men när vi precis hade anlänt till Stockholm och parkerat bilen i ett parkeringhus mitt inne i stan så tyckte jag inte att det var särskilt bra. Jag och Sergio fastnade nämligen i trappuppgången till parkeringshuset. Jag var givetvis skitarg och hyperventilerade i det trånga trapphuset som inte doftade särskilt gott och inte såg särskilt nystädat ut. Till slut hittade Sergio en dörr som gick att öppna. Det var en himla tur för honom att han gjorde det!
Champagne, jordgubbar och choklad väntade på rummet.



Utsikten från rummet

På kvällen var vi på Wallmans och tittade på showen "Lost in Las Vegas". Showen var jättebra och maten som serverades var mycket god. Vi fick sparris soppa till förrätt. Till huvudrätt valde jag lax och Sergio valde oxfilé Sist men inte minst så var det dax för en desert som bestod av 4 olika små smarriga bakelser. SUPERMUMSIGT.

Jag hann även med att besöka Louis Vuittons nya butik och då passade jag på att köpa mig min alldeles egna Louis Vuitton classic monogram väska, ÄNTLIGEN. Jag har länge drömt om den och det var väldigt nära att jag köpte den i Paris förra året men då hade jag varit tvungen att betala i Euro vilket inte var till min fördel eftersom kronan är så svag.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej Taina!

men vilken härlig weekend ni haft..
hotellet ser ju underbart mysigt ut.

Så snygg väska...klart du ska ha en sån.

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Penny

SPM sa...

Det var roligt älskling vi måste göra om det igen snart.

Kram Sergio

Salsays sa...

Ha ha ha Sergio måste ha varit rädd för att du skulle tvinga honom att köra hem igen. Kan tänka mig hur du såg ut i den ostädade hissen. Men det är alltid roligt att berätta sådana historier, så se det från den ljusa sidan.


Ser nästan ut som min Fuis Futton väska som jag köpte i Thailand;)