söndag 31 maj 2009

Nostalgi!

Kommer ni ihåg gruppen London beat och "låten bring out the sun".....Jag hade totalt glömt av den men idag när jag satt och sökte lite på youtube så kom den upp. Jag tyckte mycket om den låten när jag var liten och dansade gärna när den spelades på MTV och på radio. Tyckte även om Rick Astley, han hade två bitar som var riktigt bra......Ja du ljuva 80-tal, vart tog du vägen? Ok, musiken var var bra men modet kan definitivt diskuteras Man skulle ha en silhuett som såg ut som ett V och håret skulle vara permanentat och tuperat på en och samma gång. Även jag följde trenderna vilket jag bittert blir påmind om när jag går igenom fotolådan hemma hos mamma.

När 80-talet var över var det ju 90-tal, rockballadernas era. Lyssnade då gärna på Guns `n roses och Bon Jovi. Köpte en peruk, hade nästan alltid svart skinnjacka och som pricken över i:t en mysdress med långben, Musse eller Mimmi på. Bildbeviset ser ni nedan. Innan någon skrattar så vill jag informera att jag var himla cool och fräck.
Jag är ju helt grym!
Lillsyrran försökte givetvis haka på. Jag var ju alltid så arg för att jag tyckte att hon konstant skulle härma mig. Hittade det här kortet på henne där hon uppenbarligen har skrivit sin autograf.


2 kommentarer:

Salsays sa...

Hallå jag levde mig in i att vara känd fattar du väl. Nej jag härmade inte dig. Jag hade fan inte musse eller långben mysdress när jag var typ nio...

Rosa är coolt fortfarande.

SofiaW sa...

Men hallå. Nittotalet för dig stavades enbart: ARVINGARNA! Du var ju så kär i den lille Kimsen så...:-) G´n´R, my ass....