torsdag 5 mars 2009

Lite av varje!

Idag har det varit så mycket att göra på jobbet, oh my God! Har suttit i möten, telefonen har ringt oavbrutet, frågor hit och frågor dit och helt plötsligt så är klockan jätte mycket och så är det dax att åka hem och så har man på något sätt inte fått något vettigt gjort. Så kan det vara ibland!

Nu när jag är hemma sitter jag och lyssnar på en cd skiva med melodifestivallåtarna från årets tävling. Jag tycker verkligen att det är många bra låtar i år. Har flera favoriter men jag tror starkt på rocklåten 1000 miles som framförs av Heat. Den låten andas verkligen 80 tals rock! Tycker även att BWO:s låt är fin och Agnes låt, love, love, love blir bättre och bättre desto mer man lyssnar på den. Ja just det, EMD:s och Måns Zellmerlövs låtar är också bra.

Har inga särskilda planer för helgen, jag hoppas att jag skall hinna titta på en av mina favoritserier som jag har på dvd nämligen Törnfåglarna. Jag kan bara inte tröttna på den och jag gråter alltid lika mycket varje gång jag ser den och jag kan lova att jag har sett den många gånger. Det är många tårar som har runnit ner för mina kinder på grund av att Richard Chamberlains rollfigur fader Ralph inte kan bestämma sig och vara tydlig angående sina känslor för stackars Maggie som praktiskt taget tillbringar hela sitt liv med hoppet om att Ralph skall välja att leva sitt liv med henne. Vi får se om tiden räcker till i helgen och om det blir några väldigt dramatiska tårar som rinner ner för min kind.

Inga kommentarer: