söndag 14 december 2008

Lussedisco

Min lilla prinsessa har blivit så stor.....Igår var hon på lussedisco. Jag slutade jobbet tidigt eftersom jag hade lovat henne att vi skulle gå på stan och shoppa en ny outfit som hon kunde ha på discot. Prinsessan fick syn på en tuff svart glittrig kjol, röda tights och en röd topp med ett tufft tryck på. Sedan sprang vi omkring och letade efter ett par skor. Vi hittade lyckligtvis till slut ett par som passade min bestämda madame.

Väl på discot var det jättekul även om min goding var reserverad en stund. När det släppte dansade hon och diggade till musiken som alla andra.

Vi skyndade oss hem efter discot för att hinna se så mycket som möjligt av Idol och det blev väl som jag ante mig, att Kevin skulle vinna. Han är helt klart en värdig vinnare.

Idag har jag varit hos min tokiga syster Sally i Göteborg. Har mest jobbat med mitt skolarbete och har även lyckats lära mig termen ordbajsa av henne. Ordbajsar gör man när man exempelvis skriver en uppsats men inte riktigt vet vad man skall skriva då kan man fylla ut det hela med lite ord som på något smidigt sätt passar in i sammanhanget, det är ordbajs.

Sally föreslog senare på kvällen att vi skulle till Liseberg och titta på julmarknaden och detta kunde jag inte motstå. Det var oerhört mysigt och trevligt.

Nu är klockan mycket och det är dax för mig att sova. Jag har bäddat ner mig i syrrans gästsäng tillsammans med en varm vetekudde för att det är så otroligt kallt här. Jag brukar ju ha typ 37 grader hemma hos mig så jag brukar frysa så fort jag går utanför min dörr.

Natti, natti (som pappa brukade säga när vi var små).

Inga kommentarer: